fredag 28. juni 2013

Flere revestreker ........

Som jeg lovte i forrige innlegg, så skulle jeg besøke disse revevalpene en gang til før jeg tar ei ferieuke på Gotland, - regner med at de kanskje vokser på seg litt mer skepsis til jeg kommer hjem igjen. Så kvelden etter forrige besøk dro jeg opp igjen til dette hiet for å kanskje få litt leik med valpene, men de var ikke i det moduset, - kun en og en var nysgjerrige ute for å sjekke hvilken raring som befant seg liggende i lyngen bak kameraet i bakvinden - de hadde full kontroll på meg hele tiden. Jeg skal forsøke meg igjen når jeg kommer tilbake, men som sagt kan det hende at de blir litt mer forsiktige ettersom de blir større. Spenningen er uansett stor der opp, ikke langt fra der jeg fotograferte bjørn for noen uker siden, - bjørnespor i myrkanten tyder på at bamsen fortsatt er i området, og med beitende sau i nærheten kan man aldri vite .... -- Uansett, jeg holder hva jeg lovte, - her er noen flere bilder fra den rev'ske kjernefamilien i de namdalske skoger ...




 
 
I innspurten av skoleåret er det befriende avkoblende å kunne ta noen timer sammen med bekymringsløse revevalper, nysgjerrige - utforskende og totalt uvitende om hvilken merkelig verden de er født inn i ...
 
Flere revebilder finner du for øvrig på www.naturphoton.no om du er over gjennomsnittelig revefiksert.
 
God fotosommer til alle besøkende, takk for gode kommentarer, og takk for alle de fine fotobloggene jeg får lov til å besøke gjennom dette nettet med flinke naturfotografer.
 

13 kommentarer:

  1. Nydelige! Så heldig som få oppleve reveunger på så nært hold.
    God ferie.

    SvarSlett
  2. Herlige bilder av revungene. God tur til Gotland, gleder meg til å se bilder på bloggen fra turen.

    SvarSlett
  3. Åhhh herlige:-) :-) :-) :-) :-)
    lGod ferie til deg!
    Snakkes over sommeren:-) :-) :-)

    SvarSlett
  4. Flotte bilder av revehvalpene. God tur til Gotland.

    SvarSlett
  5. Kul med rävarna,på min senaste runda såg vi en räv på långt håll det är den enda räv jag sett ,snygga bilder ,nette

    SvarSlett
  6. Hej
    Vilken intressant och bra blogg du har. Den är verkligen i min smak. Dessa bilder på rävungen är ju helt sannolika. Vilken bildkvalité och situation du har fångat. Jag har en rävfamilj här hemma som jag ska besöka om någon dag, hoppas mamman vågar visa sina ungar, 3 stycken är dom. Din sida går raka vägen in i favoritmappen!. Ha en bra Lördagskväll! / Sami

    SvarSlett
  7. De var utrolig yndig og herlig. Du gjør en meget bra jobb ang kvalitet på bildene dine! Nydelig.

    SvarSlett
  8. Härlig fortsättning på dina bilder.
    Ha en trevlig semester på Gotland. Mycket fina motiv kan du finna där.

    SvarSlett
  9. Hva en geweldgie fine bilder av denne unge fox Lorents. Jeg tror dette er flott å se. Jeg leste at mogenlijk også en bjørn i dette området! Se geod enn.
    Komplimenter for disse bildene.

    SvarSlett
  10. Excelentes fotografias de bela Raposa....
    Cumprimentos

    SvarSlett
  11. God tur til Gotland!
    Fine bilder av hvalpene her..
    God sommer!

    SvarSlett
  12. So cute, what a sweet face, although there is a look of worry around its eyes. Great photos Lorents.

    SvarSlett
  13. Søte og stemningsfulle bilder av revevalpen, i fint miljø!

    SvarSlett