søndag 5. juni 2011

Med kveldssola i ryggen ....

Vanligvis er jeg ikke veldig glad i bilder med direkte "medlys", altså sola rett bakfra, men i kveld fant jeg ut at jeg skulle prøve det i beverelva, plassere meg motsatt av det jeg vanligvis gjør, - med sola skrått imot. Området som beveren dukket opp i, forøvrig nesten nøyaktig samme klokkeslett som noen dager før, ligger slik til at det havner i skyggen litt tidligere enn resten av området. Kanskje er det derfor den viser seg her først ?
Med variasjon mellom granskog, lauvtrær, blandingsskog og stein som bakgrunn, gir det mange forskjellige farger i vannet når sola står så lavt som den gjør kl 21.00 - 21.30. Det skal legges til at jeg ikke har manipulert fargene på noe vis. Lukkertidene ligger på 1/500 og 1/400 sek, full blender f 4,0 og ISO-verdier fra 250 til 1250 på EOS 1D mark IV og 500 mm på monopod.

Lydløst som vanlig, dukker den opp bare 10-12 meter unna der jeg satt.

Den gikk i land og klippet ei grein som ble tatt med ut på dypere vann ....

... her ble den tatt med ned i dypet ...

På tur mot land for å hente en ny, ombestemmer han seg og padler ut igjen




Jeg er nok mer eller mindre observert ...... selv om jeg er veldig stille ..




I tillegg til en del bilder, ble det også et par videosnutter hvor han ligger i vannet og spiser bark av noen greiner, - snodig kar dette .....

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar